måndag 23 november 2015

Måndag och kallt väder ca 8 minus, lite snö har vi också fått. Har bytt packboxar på den lilla jordfräsen. Visade sig att den läckte olja vid knivaxlarna när jag fyllde på olja i snäckväxeln men nu har jag satt dit nya tätningar och som förväntat så blev det helt tätt. Har börjat med en lite större jordfräs också och kommit halvvägs med renoveringen på den. Har hunnit gå igenom motorn och slipat rost och målat det mesta  på den redan. Det som återstår att slipa rent från färg och rost är själva  ramen. Har sparat det värsta till sist, mycket skrymslen och vrår på den så det är lite svårt att komma åt och slipa med någon maskin. Blir till att skrapa och försöka komma åt med slippapper. Skulle behöva en större kompressor och blästra såna här delar men har inte lust att investera i det eftersom jag inte hade tänkt fortsätta med att renovera gamla trädgårdsmaskiner. Hade tänkt att till våren ägna mig åt service på gräsklippare om några nu nappar på det. Har också funderingar på att tillverka hundkojor på beställning och kan också tänka mig att leverera och montera dom. De kojor jag har gjort är i moduler som man skruvar ihop på plats. Kojorna är isolerade och ganska tunga när dom är ihopskruvade, kan också vara svårt att komma in med dom i en hundgård när dom är monterade. Har för resten en hemsida  (http://hundkojabyggbeskrivning.com/) med en byggbeskrivning på de två typer av kojor jag har gjort. Har tänkt att enbart göra enkelkojor med panel på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar