torsdag 12 november 2015

Disigt, lite duggregn och grått, blir nog utan sol idag. Blev i alla fall klar med julbelysningen i går så när som på julgranen, lite för tidigt att sätta upp den redan nu. Skall snart åka till stan som vi säger här, alltså Västerås. Ska skjutsa min syster till ögonläkaren och så har jag ett ärende till Biltema. Syrran bor för tillfället i huset bredvid (mitt gamla barndomshem) och tar hand om min gamla mamma som blev 102 år i somras. Inte många som uppnår en så hög ålder. Hon är klar i huvudet men hör inte så bra längre och så har hon lite svårt att gå. Men det får man nog leva med om man kommer upp i den åldern.
Får se om det inte regnar för mycket på eftermiddagen så man kan ta den vanliga långpromenaden med hunden, inte för att han bryr sig om vädret men jag gillar inte att bli blöt. Det är förresten en Isländsk vallhund som heter Eidir och som för några dagar sedan fyllde 12 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar