fredag 6 november 2015

Jaha då skulle man börja blogga också vid 72 års ålder! Då kan man undra varför jag börjar med det nu? Tja, det har jag väl inte direkt något bra svar på  men jag tyckte det kunde vara kul att skriva lite vad jag gör och har för mig om dagarna. Kanske någon som läser det här och gör något liknande kan vara intresserad av  det och blir kanske inspirerad  att själv börja blogga.
Och vad ska då bloggen handla om då? Tänkte bara skriva lite om vad jag fördriver tiden med om dagarna. Bland annat så tycker jag om att sitta vid datorn, kan nog bli både tre och fyra timmar om dan och säkert mer en så på vintern. Brukar börja dagen med frukost vid datorn och kollar Aftonbladet, Facebook, E-posten, Blocket och lite annat jag håller på med. Spelar lite Roulett lägger pussel och patiens för att fördriva tiden lite. Dom senaste två åren har jag lagt mycket tid på att renovera gamla gräsklippare, jordfräsar, åkgräsklippare och ett par snöslungor. Annonserade på Blocket efter maskiner som folk tänkte köra till tippen, bättre att ni kontaktar mig så kommer jag och hämtar dom. Har fått en hel del svar och har varit på många platser och hämtat gräsklippare som man aldrig skulle vara i närheten av annars. Tycker om att köra bil så det har varit kul att komma ut och se nya ställen, och platser där man knappt kunde tänka sig att någon skulle kunna bo. Börjar tröttna lite på det där nu, mycket jobb med en del maskiner för att få dom i dugligt skick och man kan inte sälja dom för de priset som motsvarar alla timmar man lagt ner på dom. Många maskiner behöver man byta någonting på och köpa reservdelar till gräsklippare är inte billigt! Har funderingar på att till våren bara göra service på gräsklippare, byta olja och stift göra rent luftfilter och slipa kniven och lite rengöring och allmän översyn. Lämna i maskinen till auktoriserad verkstad för en sådan service kostar närmare 900:- tänkte göra det för halva priset. Får väl återkomma till det i vår om hur det går med det. Vad ska man mer skriva om i sitt första inlägg? Håller på att försöka få fart på en snöslunga och är nästan på gränsen  till att ge upp och försöka sälja den som den står. Men det skall mycket till för att jag ska ge upp! Har skruvat på den nästan varje dag i minst två veckor nu utan att få den att gå bra. Ibland startar den ganska lätt, vissa gånger är den nästan omöjlig att få igång. Ibland har jag fått den att gå flera minuter men så har jag rört gasen lite och motorn tvärdör. I går försökte jag få igång den utan framgång, bytte till ett nytt tändstift och drog i snöret en gång och den startade så fint. körde ut den ur garaget och skulle öka varvtalet lite och motorn bara stannar. Försöker få igång den igen men då börjar startsnöret att krångla och till sist inte gå tillbaks alls! Då var svordomarna nära men jag har blivit bra på att inte bli arg eller tappa humöret. Men det är väl bara att ta fram verktygen igen och börja skruva, finns ju inget annat sätt om man vill få i gång den. Lägger upp en bild på det lilla livet.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar