måndag 9 november 2015

I går var jag lat! Tror det var första gången på två år som jag inte skruvade på någon maskin frånsett två veckor i somras när jag var uppe i Östersund och hjälpte min sambos dotter med deras ombyggnad. Kanske jag har varit (lat) någon mer gång vid någon storhelg eller varit på någon släktmiddag. Så i går blev det bara en långpromenad (2,5 km) med hunden i skogen. Märkligt va tyst och dött det värkar i skogen så här års. Räven hade en kull ungar i skogen i år men dom ser man inte skymten av. Märks på hunden att han får vittring på något djur men man vet sällan vad det är om man inte kan se några spår. Blir lätt att se att det är mycket aktivitet på djuren när det blir lite snö på marken. Om det nu kommer någon snö i år. Blev många timmar vid dator i stället. Kollade lite på Karjala tournament som det heter på tv. Finland - Sverige och det gick ju bra trotts att spelet inte var så bra. Älskar serier på tv så jag såg även allt för Sverige och bron. Han även se en mordutredning om så kallade cold cases frå USA
och det var i stora drag gårdagens aktivitet. Kan vara skönt ibland att bara ta det lugnt även om jag har svårt att sitta syslolös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar